4 Haziran 2020 Perşembe

ERYAMAN ŞEHİT RIFAT ÇELİK İLKOKULU SULTAN DİLEK BİÇER/YASEMİN GÜVEN


DAKO  İDARECİ/ÖĞRETMEN DEĞERLENDİRMELERİ

Doğal afetler hem gelişmiş hem de gelişmekte olan ülkelerde Oldukça büyük hasarlara neden olmaktadırlar.
Türkiye’de doğal afet risk yönetimi aşamalarından; tahmin ve erken uyarı sistemlerinin geliştirilmesine, modellemelerle ve çeşitli ölçüm ve değerlendirmelerle zarar görebilirlik analizlerinin yapılmasına, afet ve acil durum eylem planlarının hazırlanması ve afetlerle ilgili eğitimlere, kent bilgi Sistemlerinin oluşturulmasına, doğal afet sigortalarının yaptırılmasına ve afet risklerini azaltma ulusal stratejisinin geliştirilmesine öncelik verilmelidir. Okulumuzda 2018 yılında Türk Japon Vakfı ile Özel Eğitim Öğrencilerimizde Türkiye'de bir ilk olarak başlattığımız Afet Risk Azaltma uygulamaları D.A.K.O.(Doğa Kaynaklı Afetler Kaderimiz Olmasın) projesi ile tüm okulumuz öğrencilerine yapılan kapsamlı çalışmalarla genişletilmiştir. Yapılan tüm çalışmalar için proje kurucu ve yürütücülerini tebrik ediyorum.
AYKUT GÜLTEKİN Okul Müdürü

Dogal afetlere karşı toplumsal bilinçlenme küçük yaşlardan itibaren sağlanması konusunda yapılan bu projedeki çalışmalar öğrencilerim ve benim üzerimde çok olumlu etkiler bıraktı. 
Doğal afetlerin her zaman olabileceği farkına varıldı. Bu afetlere karşı alınabilecek önlemlerin önemi kavramdı.
 TEMA AFAD gibi kuruluşların ülkemiz için önemi ve faydalarının ne kadar çok olduğu farkına varıldı.
AZİZ ASLAN Sınıf Öğretmeni

Doğa Kaynaklı Afetler Kaderimiz Olmasın Adlı proje kapsamında 
Sınıfımızda ve okul genelinde çeşitli etkinlikler düzenlendi.
 Bu etkinlikler sayesinde öğrencilerde doğal afetlere karşı farkındalık oluştu.
Doğal afetler öncesinde, sırasında ve sonrasında neler yapmaları gerektiğini yazarak,
Görseller çizerek ve şarkılar besteleyerek
En güzel şekilde ifade ettiler.
FATMA ÇATALKAYA Sınıf Öğretmeni

 Öğrenciler deprem ve afetler konusunda bilinç kazandı. Afetlerle başetme ve güvenlik konusunda bilinçlendi. Kendileri için özel bir etkinlik yapılması çocukları mutlu birer birey olma ve toplumda var olduklarının hissini yaşattı. Çevrelerinin ve nesnelerin farkına vardılar. Tehlikelerin neler olduğunun farkına vardılar pano tabela vb... Araç gereçler hakkında farkındalık oluştu. Deprem hissini yaşayarak değişik duygu ve durumlar yaşadılar. Komut yönerge planlama iş konusunda sorumluluk almayı öğrendiler.
NECDET ŞARLAYAN  Özel Eğitim Öğretmeni

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder